Experții de la Mercedes-Benz vor să dea viața unui autovehicul, asemenea lui Dumnezeu

Nemții n-au dezămăgit niciodată atunci când a fost vorba de tehnică, precizie, și invenții care au revoluționat lumea. Îi știm cu toții ca fiind poporul cel mai devotat muncii, cu servicii și produse de mare calitate care ies din mâinile unor oameni foarte bine instruiți, perseverenți și cinstiți. Calitatea germană a devenit un adjectiv care însoțește acest popor oriunde ajuunge și orice face.

Experții și tehnicienii de la Mercedes-Benz sunt din acest punct de vedere în top în privința calității produselor care ies din fabricile lor. O lume întreagă îi știe. O lume întreagă își dorește să conducă o mașină Mercedes, chiar dacă de obicei este mult mai scump decât autovehiculele altor mărci din aceeași

În 2012 o echipă de experți de la Mercedes-Benz și-a stabilit un țel pe care niciun producător de automobile din lume nu l-a atins până acum: prima mașină condusă autonom pe un traseu complex. Au mai existat proiecte ale altor companii în care inginerii reușeau să creeze un autovehicul care să se deplaseze autonom pe o autostradă cu ajutorul unor senzori montați în șosea sau pe parapeți. Însă echipa celor de la Mercedes au reușit un lucru excepțional: să creeze un autovehicul care să se deplaseze independent în condiții complexe de trafic: prin orașe, suburbii, sate, și zone metropolitane aglomerate, trafic ce conținea sute de semafoare, treceri de pietoni, sensuri giratorii, poduri, zone de construcție și foarte mulți oameni.

Traseul pe care au testat acest sistem inteligent de ghidare a fost unul istoric: Manheim – Bruchsal – Pforzheim, lung de 103 km, pe care, exact acum 125 de ani, în 1888, Bertha Benz circula cu prima mașină din istorie propulsată de un motor, numită Benz Patent-Motorwagen.

În vara anului 2013 s-a scris un nou capitol în istoria automobilului, în care șoferul a circulat luând mâinile de pe volan, fără a apăsă pe accelerație și fără a apăsa pe frână, ca un pasager.

Mașina era dotată în interior cu un computer pe care era instalat un sistem de localizare geografică care să ofere date la o precizie de un centimetru. Acest lucru se realiza prin intermediul a trei camere video și 8 radare montate pe automobil. Computerul aduna date, scanând împrejurimile de 10 ori pe secundă și comparând informațiile cu o hartă digitală foarte detaliată. Sistemul trebuia să se descurce în orice condiții de trafic, indiferent de vreme și condiții de lumină.

Ce m-a mirat pe mine cel mai mult și m-a motivat să scriu acest lucru este declarația unuia dintre experți: „Sistemul de ghidare a mașinii nu trebuia doar să identifice toate persoanele și obiectele care înconjurau mașina ci trebuia să și prezică mișcarea lor.”

Altul spunea „Trebuia să învățăm vehicolul să ia deciziile cele mai bune în toate situațiile, în mod eficient și în fracțiuni de secundă.”

Acești oameni încearcă de fapt să creeze o mașină care să gândească asemenea unui om. Acest automobil autonom, care este încă parte dintr-un proces de cercetare, trebuie creat și produs în serie pentru publicul larg în așa fel încât să se descurce în orice situație, să intuiască orice se întâmplă în jur în acel moment dar și peste câteva secunde, și apoi să ia decizii în fracțiuni de secundă.

Acest sistem inteligent de ghidare trebuie să „înțeleagă” și să prezică ce ar putea face un om beat clătinându-se pe trecere de pietoni, un copil care-și scapă jucăria în stradă și vrea să se întoarcă după ea, un șofer nesăbuit care depășește pe contrasens, o bucată de material căzută dintr-un tir, o roată în explozie de la un autovehicul din față, un polițist care sare grăbit în mijlocul străzii pentru a te opri. Un astfel de sistem ar trebuie să prevadă ce vor face un grup de suporteri bucuroși de victoria echipei lor care sar în stradă, sau cum să se comporte dacă strada pe care circulă se surpă câțiva zeci de centimetri sub autovehicul, sau dacă o persoană face cu mâna pentru autostop, și multe astfel de situații.

Cu cât stăm mai mult să ne gândim cu atât realizăm că de fapt acest sistem inteligent de conducere autonomă a autovehicolului trebuie să gândească în termeni umani, și asta pentru că este înconjurat de oameni care iau decizii în același timp cu el în trafic.

În esență, experții de la Mercedes-Benz se chinuie să creeze un sistem care să gândească asemenea creierului uman… Practic, dacă până acum autovehicolele erau simple mijloace motorizate de deplasare, ele devin din ce în ce mai inteligente. De ce? Pentru că omul nu are astâmpăr și tot cercetează și caută și învață și se chinuie să îmbunătățească tot ce-i în jurul lui. Și așa se ajunge la dorința de a face o mașină cât mai inteligentă… o mașină oarecum însuflețită, capabilă să reacționeze singură, fără a fi controlată din butoane, volan, rotițe sau pedale.

Atunci, luând Domnul Dumnezeu ţărână din pământ, a făcut pe om şi a suflat în faţa lui suflare de viaţă şi s-a făcut omul fiinţă vie. ” (Facere 2, 7)

Și omul modelează astăzi pământul, piatra, nisipul sau lutul și face din el statui ce se asemenea oamenilor reali. Dar nu are putere să dea viața acestor statui.

Și Dumnezeu a luat țărână din pământ, a modelat-o în forma unui trup de om și apoi a suflat în fața lui și i-a dat viață.

Iar omul, creat de Dumnezeu, omul care are în el Duhul dumnezeiesc, și seamănă cu Creatorul său, nu se mulțumește să modeleze o mașină, ci vrea s-o și însuflețească. Vrea să-i dea viață! Vrea s-o facă din ce în ce mai mult după chipul și asemănarea lui. Omul vrea să facă un autovehicul să gândească asemenea lui, așa cum Dumnezeu l-a făcut pe om după chipul și asemănarea Sa, după chipul Tatălui, al Fiului și al Sfântului Duh.

Miliardele de forme de viață de pe acest pământ, de la insecte, păsări, pești, animale și până la lumea vegetală cu toată splendoarea ei, arată că Dumnezeu poate da viață la orice. O piatră de-i pui în față, El îi poate da suflet, o poate face să meargă, să gândească, să se miște, să mănânce, să se adapteze mediului, să interacționeze cu celelalte forme de viața dimprejur. De altfel Sfântul Ioan Botezătorul spune acest lucru în Evanghelia după Marcu:

„Dumnezeu poate şi din pietrele acestea să ridice fii lui Avraam.” (Luca 3, 8)

O jucărie de-i pui în fața lui Dumnezeu el o poate însufleți. O foaie de hârtie făcută lebădă el o poatre trasforma într-o lebădă adevărată.

Acest obicei de a da viața, de a însufleți tot ce ne înconjoară, l-a moștenit și omul, ca un fiu ce-și moștenește Tatăl.

Iată de ce progresul tehnologic astăzi automatizează totul, adaugă îmbunătățiri tehnice fiecărui gadget… Telefoanele au ajuns computere. Televizoarele au ajuns computere. Afișajul de bord al unei mașini a ajuns computer. Totul se automatizează pentru a deveni mai eficient, mai inteligent, pentru a-l scăpa pe om de anumite sarcini.

Dar omul nu s-a mulțumit să automatizeze tot ci își dorește mai mult, să facă mașinile automatizate să gândească singure, să se adapteze mediului, să ia decizii singure…

Omul vrea să însuflețească tot ce-l înconjoară, așa cum Dumnezeu a dat viață la tot ce a pus pe acest pământ. Toată materia este vie, plină de mișcări ale atomilor, așezați în miliarde de miliarde de structuri. Toată materia are în ea viață, pe diferite niveluri, omul fiind suprema ființă, conștientă, liberă și asemenea lui Dumnezeu.

Experții de la Mercedes-Benz în dorința lor de a crea un vehicul autonom se aseamănă și ei Dumnezeului Care i-a creat! Vor și ei să dea viața Mercedesului S 500 ! Dar nu orice fel de viață, ci viață inteligentă, o viață care se raportează la viața celorlalți.

În febra aceasta a progresului tehnologic noi oamenii aflăm cât de complex și minunat este acest Univers și câtă înteligență și muncă îți trebuie să faci o mașină să se asemenea 0, 00001% omului.

Experții și inginerii de la Mercedes demonstrează încă odată că omul nu se va sătura niciodată cu nimic din cele materiale ci își va dori să inoveze și iar să inoveze, să creeze și mai frumos, și mai inteligent, și până la urmă să ajungă și ei să dea viață.

Omul vrea să dea viață tuturor obiectelor pe care pune mâna, așa cum Dumnezeu a însuflețit tot ceea ce a creat.

Slavă Ție Doamne, slavă Ție!

(Claudiu Balan)

Anunțuri

Un gând despre „Experții de la Mercedes-Benz vor să dea viața unui autovehicul, asemenea lui Dumnezeu

  1. Mihai-Radu Ianuarie 17, 2014 la 10:03 am Reply

    Pentru predictia, estimarea a ce se va intampla cu lucrurile, cu fiintele, se face in baza unor manifestari trecute si a unor legi probabile. Insa cineva care ar ajunge la niste predictii perfecte, nu are totusi nimic daca nu are bucuria in suflet data de grija pentru viata.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: